KVTUncategorized @ltNesėkmingi „zuikiams“ metai: Kauno viešajame transporte sugriežtinus kontrolę įkliuvo daugiau pažeidėjų

Nesėkmingi „zuikiams“ metai: Kauno viešajame transporte sugriežtinus kontrolę įkliuvo daugiau pažeidėjų

2019 sausio 11

2018-aisiais Kauno viešojo transporto keleivių kontrolės priežiūra buvo atidesnė. Transporto kontrolės paslaugas užtikrinanti saugos tarnyba „Dorsimus“ praėjusiais metais pagavo per 11 tūkst. „zuikių“ – pustrečio karto daugiau nei 2017-aisiais.

Statistiškai per dieną kontrolieriai patikrina apie 230-280 transporto priemonių – toks intensyvus kontrolierių darbas užtikrina, kad per metus patikrinama apie 90 tūkst. kelionių. Praėjusiais metais buvo atlikta per 92 tūkst. patikrinimų. Lyginant su 2017 m., patikrinimų skaičius išaugo, nors ekipažų skaičius ir sumažėjo – šiuo metu patikrinimus vykdo du ekipažai.

Nuo 2018 m. pradžios taip pat atliekami ir naktinių maršrutų patikrinimai, todėl kauniečiai bei miesto svečiai neturėtų nustebti, jei kontrolė trumpam sustabdys ir naktinę kelionę ketvirtadienio, penktadienio ar šeštadienio naktį. Tiesa, ir keleiviams dabar naktiniuose maršrutuose atsiskaityti už keliones lengviau – nuo praėjusių metų lapkričio naktiniuose maršrutuose galioja elektroniniai bilietai. Taip pat keliones apmokėti galima ir mobiliosios programėlės „Žiogas“ pagalba.

Atsižvengiant į pagautų pažeidėjų skaičių galima sakyti, kad beveik kas devintoje viešojo transporto priemonėje įsitaiso po „zuikį“. Bendrovės „Kauno autobusai“ keleivių kontrolės organizavimo vyresnioji vadybininkė Jolita Tarandienė pastebi, jog konkrečių tendencijų, kuomet pažeidėjų skaičius išauga, nepastebima. „Nėra aiškių ciklų ar išskirtinių dienų, kuomet fiksuojama daugiau pažeidėjų. Negalioja ir mėnesio pradžios taisyklė, kai žmonėms patogu sakyti, jog pamiršo pasipildyti elektroninius bilietus. Pažeidėjų pasitaiko kasdien.“

Netrūksta atkaklių pažeidėjų

Anot J. Tarandienės, nors daugelį pirmasis įkliuvimas pamoko ir daugiau rizikuoti nesinori, netrūksta ir atkaklių pažeidėjų, kurių pasikartojančios baudos negąsdina. „Etatinių pažeidėjų tikrai turime. Pavyzdžiui, viena jauna moteris yra bausta jau penkiasdešimt kartų“, – pastebi pašnekovė.

Tiesa, ir priežastys nesusimokėti už kelionę ar pasinaudoti lengvata neturint tam teisės yra pačios įvairiausios. Nuo jau klasikinių „palikau pažymėjimą namuose (dažniausiai tokį pasiteisinimą naudoja moksleiviai arba kiti, turintys lengvatą)“, „neturėjau smulkių pinigų“, „nepastebėjau, ar teisingai pažymėjau bilietą (dažnas žymėdamas nestebi užrašo komposterio ekrane)“ iki pačių kūrybiškiausių.

„Yra tokių keleivių, kurie tiesiog užsispyrusiai atsisako mokėti už viešojo transporto paslaugas ir teigia niekada to nedarysiantys. Kitų priežastys nemokėti dar įdomesnės – vienas keleivis teigė, jog troleibusas vis tiek važiuoja pakeliui ir pavežti pakeleivį neturėtų būti sunku, kitas tiesiog nunešė vairuotojui šokolado ir taip jautėsi už kelionę atsiskaitęs“, – pavienius atvejus išskiria J. Tarandienė.

Svarbiausia – sąžiningumas ir atidumas

Keleivių kontrolės organizavimo vyresnioji vadybininkė pastebi, kad dar mažiau „zuikių“ viešajame transporte pasitaikytų, jei žmonės būtų atidesni ir sąžiningai laikytųsi keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais, troleibusais ir maršrutiniais taksi Kauno mieste taisyklių.

„Svarbu, kad keleiviai nepamirštų, jog reikia įlipti pro priekines transporto priemonės duris ir priglausti savo elektroninį bilietą prie komposterio. Jo ekrane turi pasirodyti arba data, iki kurios bilietas galioja, arba pinigų likutis. Kitu atveju yra privalu iš vairuotojo įsigyti vienkartinį bilietą“, – primena J. Tarandienė.

Keleiviams primena, jog efektyvesniam konfliktinių situacijų sprendimui kontrolierių aprangoje yra įtaisytos vaizdo kameros. Taip pat nesutarimų atveju į pagalbą kviečiamas antrasis saugos tarnybos ekipažas arba policija.

Daugiau informacijos apie keleivių kontrolę, baudas, jų skyrimo tvarką, kaip ir kur jas sumokėti ir kaip jų išvengti rasite čia.