KVTUncategorized @ltReta nelaimė: kodėl žiemą troleibuse gali nukrėsti elektra ir kaip reaguoti

Reta nelaimė: kodėl žiemą troleibuse gali nukrėsti elektra ir kaip reaguoti

2019 vasario 04

Žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie incidentą Kaune, kai moterį, lipančią į bendrovei priklausantį troleibusą, stipriai nukrėtė elektros srovė, UAB „Kauno autobusai“ pateikia paaiškinimą, dėl kokių priežasčių taip galėjo nutikti ir kaip reikėtų reaguoti retos nelaimės atveju.

Troleibusuose „Škoda“ visi elektrinės dalies mazgai ir kabeliai yra sumontuoti po grindimis ir priekinėje troleibuso dalyje. Esant oro temperatūrų kaitai, šlapiai kelio dangai, ypač kai sniegas susimaišo su druska, kuria barstomos gatvės, elektrinių mazgų montavimo vietose gali atsirasti ir kondensuotis drėgmė, dėl ko atskirais atvejais pasitaiko nežymus elektros srovės nutekėjimas, kurios žmogus nejaučia.

„Šiuo konkrečiu atveju buvo pažeistas vieno elektrinio mazgo izoliatorius, per kurį srovė nutekėjo į korpusą ir atsirado potencialus skirtumas tarp žemės ir korpuso. Tai retas įvykis, per metus pasitaiko 1-2 panašūs atvejai. Tačiau atkreipiame dėmesį, kad troleibusuose nuolatinės elektros srovės nežymios iškrovos keleivių gyvybei ir saugumui pavojaus nekelia“, – situaciją komentuoja bendrovės „Kauno autobusai“ troleibusų remonto dirbtuvių vadovas Saulius Gavėnas.

Po incidento vairuotojas pasiteiravo moters, ar jai reikalinga pagalba, tačiau ji patikino, kad nenukentėjo ir pagalbos atsisakė. Nukentėjusioji bendrovei dėl įvykio oficialaus skundo nepateikė.

Netrukus po incidento vairuotojas susisiekė su dispečerine ir grįžo į troleibusų parką. Transporto priemonė buvo perduota techninės apžiūros tarnybai ir į miesto gatves tądien nebeišvažiavo.

Tai, kad tokie incidentai yra retenybė, užtikrina ir kas du mėnesius troleibusams atliekamas techninis aptarnavimas. Jo metu visuomet privaloma tvarka yra tikrinami ir remontuojami tiek mechaniniai, tiek elektriniai mazgai, taip pat galimas srovės nuotėkis į troleibuso korpusą.

Naktį po incidento papildomai buvo atlikta visų troleibusų techninė apžiūra. Gedimų neužfiksuota. Taip pat troleibusų vairuotojai buvo nedelsiant papildomai instruktuoti, kaip elgtis tokių atvejų metu: gavus bet kokį pranešimą apie elektros nuotėkį būtina iškart stabdyti troleibusą, nuimti srovės ėmiklius (vadinamuosius ūsus) nuo kontaktinio tinklo, išlaipinti keleivius ir skubiai iškviesti techninės pagalbos darbuotojus. Jie saugiai nugabens troleibusą į remonto dirbtuves, kur bus galima tiksliai nustatyti ir pašalinti gedimą.

Norime priminti ir troleibusų keleiviams, kad pajutę elektros srovės nutekėjimą, nedelsdami apie tai praneštumėte vairuotojui.

UAB „Kauno autobusai“ taip pat nori pažymėti, jog tokie elektros nuotėkiai galimi tik senuose „Škoda“ markės troleibusuose. Metų pabaigoje į Kauno gatves išvažiavus 85 naujiems troleibusams, tokios problemos nebekils.